V případě dotazů pro upřesnění se na nás neváhejte obrátit.

Teorie žádoucích obtíží , poruchy učení

Proč jsou outsideři úspěšní?

Teorie žádoucích obtíží , poruchy učení a teorie v praxi o jedna z nich - dyslexii

 

 

 Při učení a řekla bych i koučování studia angličtiny, se setkávám s lidmi, kteří mají menší sebevědomí, i když jsou neuvěřitelně inteligentní děti nebo už dospělí mladí lidé a zajímají se o spoustu věcí, hledají souvisloti. Jsou to ti, ktěří byli na začátku svého života zaškatulkování jako "hloupí, ti kteří se to stejně nenaučí nebo to stejně nepochopí".

 

A co když je to jen o tom, že ty informace a poznatky sbírají, zpracovávají a hodnotí úplně jinak?

A kdo tady vlastně určuje, kdo je ten normální a kdo ten hloupější a proč a určuje parametry jak se to pozná a rozliší?

Pojďme se společně podívat na to podívat z jiného úhlu při hledání souvislostí o paměti, fungování našeho tzv. jediného a hlavního mozku a stylech učení :)

 

"Obrazy, které vzniknou skenováním mozku člověka s dyslexií, vypadají zvláštně. V určitých klíčových částech mozku, které zodpovídají za čtení a zpracování slov, mají dyslektici méně šedé hmoty. Nemají v těch oblastech tolik mozkových buněk, kolik by mít měli. Při vývoji plodu v děloze se neurony mají rozmístit do příslušných oblastí mozku - zaujímají svá místa jako figurky na šachovnici. 

 

Neurony dyslektiků ale z nějakého důvodu někde cestou zabloudí, zapadnou jinam. Skončí na zdánlivě méně vhodném místě mozku. Některý z výzkumů, které rovněž nyní prosakují na povrch, je že tyto disfunkce učení nebo třeba i poruchu autistického spektra po narození nebo v průběhu dospívání dítěte, způsobuje přemíra očkování v dětství. 

 

(Moje úvaha: Zajímavé téma na zamyšlení: Po porodu ještě v porodnici “nahustí” do nového človíčka sotva rozkoukaného a jeho malinkého tělíčka asi 10 dávek očkování. Prevence, ochrana? Před čím předem, když je tady všude téměř sterilní prostředí, třeba v naší zemi. Kdybychom byli v PC hře, tak to je, jak rovnou ubrání 10 životů, když ani nevíme, kolik jich máme. A dalších několik životů - možných životních, zdravotních znevýhodnění, vám odeberou celkem dost do začátku školní docházky. Asi proto, abyste si pak příliš nevyskakovali a všechny vaše super schopnosti byly utlumené a váš mozek (+ ze 3 paměťových a vnímacích center vašeho těla) vám fungoval spíš míň než víc. Něco jako pěkně naprogramované a do hry podle něčích pravidel vložené NPC.)

 

 V mozku existuje tzv. ventrikulární systém, který funguje jako bod vstupu a výstupu z mozku. U některých lidí s poruchami čtení se v těchto místech hromadí neurony jako pasažéři, kteří uvízli na letišti.

...Dyslektici kompenzují svou znádlivou nevýhodu tím, že si rozvinou jiné schopnosti, které se - někdy - mohou ukázat jako velmi výhodné. Přežít bombardování nebo osiřet může představovat těsný únik, který vás zničí. Nebo to může být únik z bezpečné vzdálenosti, z kterého vyjdete silnější. 

Tohle jsou davidovské příležitosti: okolnosti, v kterých se těžkosti paradoxně ukážou jako žádoucí."

 

Poučením z příběhů, jako o takovém našem Švejkovi, bratru Palečkovi nebo Enšpíglovi, je třetí podoba žádoucích těžkostí: uvolnění a odevzdání nebo naopak dát do toho vše od srdce, nečekaná svoboda, která přichází, při přesvědčení, když nemáte, co ztratit.

 

Úryvek z knihy David a Goliáš, Malcom Gladwell

 

Sepsala a okomentovala Andrea Sofie

Zpět do obchodu